2 juli 2018

Waarom de persoonlijke touch werkt!

Medewerkers zijn enorm belangrijk voor de branding van een organisatie. Hoe maak jij je content marketing zo efficiënt mogelijk in?

Door Manon Laning

Klanten zijn gebaat bij persoonlijk contact en zijn op zoek naar een goede en vriendelijke service. Hoe maak je je organisatie persoonlijk en hoe zet je deze vorm van content marketing zo efficiënt mogelijk in?

Stay connected tijdens het digitaliseren
Met de komst van chatbots en machine learning, is het niet ongebruikelijk dat het contact tussen klant en bedrijf zonder persoonlijk contact verloopt. Hiermee loop je alleen wel het risico dat je de afstand tussen jou en je klanten vergroot. Het laatste wat je natuurlijk wilt is dat jouw bedrijf afstandelijk overkomt. Toon het gezicht achter jouw organisatie!

Mensen vertrouwen mensen
Is dit persoonlijke aspect nu echt zo belangrijk? Absoluut! Mensen nemen berichten van bedrijven met een korreltje zout en geven aan tot zeven keer meer vertrouwen te hebben in berichten van medewerkers. Werknemers worden gezien als expert op hun vakgebied. Je kunt hier op inspelen door Q&A live sessies op social media te organiseren of medewerkers blogartikelen te laten schrijven waarin hij of zij  tips geeft.

Vergroot je bereik
Sinds Facebook het organisch bereik van bedrijven heeft aangepast, zijn berichten van werknemers een goede manier om de naamsbekendheid te vergroten. Werknemers die zich verbonden voelen met het bedrijf en trots zijn om er te werken, delen dit graag met hun sociale netwerk. Daarnaast werkt content van enthousiaste medewerkers keigoed om nieuw talent aan te trekken!

Deel je enthousiasme!
Om mensen enthousiast te maken, moet je dat eerst zelf zijn. Medewerkers moeten weten waar het bedrijf voor staat en hier trots op zijn voordat zij een ander kunnen overtuigen. Als eerste is het dus van belang dat zij de identiteit van het merk kennen. Door het intern communiceren van de kernwaarden, het bestaansrecht en de onderscheidend van de organisatie. Wees consistent in het gebruik van de huisstijl, het logo, de tone of voice en de look and feel.

Vinden zij het interessant?
Over het algemeen delen we pas iets pas op social media wanneer we het interessant vinden. Dit is voor medewerkers niet anders. Zorg dat je content maakt die hen aanspreekt, en waarmee zij kunnen laten zien hoe tof is het om bij hun bedrijf te werken. Deel bijvoorbeeld foto’s van een bedrijfsevent of een impressiefilmpje van het kantoor.

Wil jij meer leren over het schrijven van content? Schrijf je in voor onze content marketing training.

Nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies!