25 februari 2016

Holland Media Combinatie is klaar voor de toekomst

– 140 medewerkers maken kennis met de belangrijkste online marketing kanalen – Vanaf 1 juli 2014 hebben dagbladorganisatie HDC Media, de lokale huis-aan-huiskranten van Holland Combinatie én het online nieuwsplatform dichtbij.nl hun krachten gebundeld in een nieuwe organisatie genaamd Holland Media Combinatie (HMC). De sterke multimediale merken van Holland Media Combinatie zorgen voor verbindingen tussen mensen, bedrijven en lokale overheden, zowel onderling áls met de regio.

Online marketing wordt steeds belangrijker. Het is dan ook van cruciaal belang dat HMC haar klanten meerwaarde blijft bieden door het kunnen geven van strategische adviezen over de ideale mix tussen marketingkanalen, zowel offline als online. Maar hoe zorgt HMC ervoor dat de sales- platform en marketingmanagers zo snel mogelijk over voldoende kennis en vaardigheden beschikken om een volwaardige gesprekspartners te zijn en zo meerwaarde te creëren voor klanten?

Met dit vraagstuk is How & Knower aan de slag gegaan en heeft speciaal voor HMC een opleidingsprogramma neergezet op het gebied van online marketing. Het programma is in twee fases opgebouwd. In fase één zijn alle managers getraind om de basis te leggen binnen de organisatie met kanaal overstijgende advisering. In fase twee zullen alle account managers kennis maken met de mogelijkheden van online marketing.

Het programma is in blended vorm aangeboden waarbij klassikaal en digitaal leren elkaar ontmoeten. Vooraf aan het programma is een 0-meting afgenomen om het huidige kennisniveau in kaart te brengen. Vervolgens zijn de deelnemers met online leren begonnen. Door middel van e-books, video’s en lesmateriaal begon de eerste kennismaking met online marketing. Tijdens de klassikale lessen is er niet alleen stil gestaan bij de theorie maar ook bij het ontwikkelen van vaardigheden zoals advisering en kanaal overstijgend denken. Tussendoor werd de kennis van de deelnemers op de proef gesteld met kennisvragen. Afrondend werd er een examen afgenomen. Fase één is inmiddels afgerond en fase twee zal deze maand worden afgerond. In totaal zullen ruim 140 medewerkers van HMC het programma doorlopen en daarmee kennis hebben van de belangrijkste online marketing kanalen.

Ferdy Demmers, directeur HMC: “ Wij vinden het belangrijk dat we mee blijven gaan met de ontwikkelingen in de markt. Onze klanten verwachten dat van ons en daarom zijn we met dit uitgebreide opleidingsprogramma gestart. De eerste reacties vanuit fase één waren erg positief. We hebben dan ook hoge verwachting van deel twee waarin wij het grootste gedeelte van onze organisatie klaar maken voor de toekomst!”

Twijfel je nog ergens over? Neem gerust contact met ons op!