30 juni 2016

Haagse Hogeschool docenten aan de slag met zoekmachine marketing

Met een open blik de wereld inkijken. Dat is voor De Haagse Hogeschool heel normaal. Want door zijn ogen open te houden, staat de hogeschool midden in de maatschappij. Lukt het om eigenzinnige onderwijsprogramma’s te ontwerpen die studenten helpen zelfbewust te functioneren in een mondiale samenleving die zich steeds sneller ontwikkelt. Maar ook jezelf blijven ontwikkelen als vakbekwaam hogeschooldocent vindt De Haagse Hogeschool erg belangrijk.

De vraag die de opleiding CE van de faculteit Business, Finance & Marketing van De Haagse Hogeschool bij How & Knower neerlegde was specifiek gericht op online zichtbaarheid, vindbaarheid en resultaatmeting. How & Knower heeft een persoonlijke en intensief traject georganiseerd bij De Haagse Hogeschool. Gedurende deze leergang leerden de docenten een offline contentstrategie van een bestaand merk (case) te vertalen naar een geïntegreerde online aanpak. We zijn gestart met het opstellen van de (online) customer journey aan de hand van de case (beginopdracht). Vervolgens is de nadruk gelegd op SEO en SEA met de daarbij passende content. En daarnaast is er aandacht besteed aan het meetbaar maken en optimaliseren van online marketinginspanningen.

“Gedurende de lessen hebben we de verschillende stappen in de vertaalslag naar online nagelopen en uiteindelijk maakten we in groepjes een opzet voor een online vertaling van de offline contentstrategie. De cursus geeft een goed beeld van online marketing met name ook door de zeer goede trainer, Camille Zillweger. Ik ben gestart met vrijwel nul niveau en kan nu de problematiek goed begrijpen. “ aldus Philip Koelemij, lecturer Business Management.

Camille Zillweger, trainer van How & Knower: “Nederland is bij uitstek een kenniseconomie, de kwaliteit van het onderwijs is daarom ook van ongekend belang. Met de razendsnelle ontwikkelingen van de afgelopen jaren is het onderwijs hierin achter komen te lopen. De Haagse Hogeschool zorgt met deze investering dat haar studenten optimaal worden voorbereid op hun rol in het bedrijfsleven.”

Twijfel je nog ergens over? Neem gerust contact met ons op!