19 april 2016

BIM Media in volle vaart naar online presence

BIM Media is een innovatief en multimediaal mediabedrijf, dat met haar medewerkers klantgroepen bedient in de Bouw. BIM Media levert professionals en managers kennis, nieuws, vakinformatie en tools om hen te helpen excelleren in hun dagelijks werk. Daarnaast helpt BIM Media adverteerders in contact te komen met hun doelgroepen. Met verschillende media creëren zij voor hun partners een platform om met deze klantgroepen in contact te komen.

BIM Media maakt de overstap van traditionele uitgeverij naar een uitgeverij met online producten en dit betekent een andere manier van klant- en productbenadering voor de marketingafdeling. De uitgevers en content coördinatoren van BIM Media werken samen in teams met de marketeers. Om dezelfde taal te blijven spreken zijn ze allen getraind op het gebied van online marketing.

Het doel van dit opleidingsprogramma is om zowel de marketeers, uitgevers en content coördinatoren uiteindelijk beter in staat te stellen de offline en online producten van BIM media met elkaar te integreren. En tevens te zorgen dat men vanuit dezelfde customer journey denkt en de wensen van de klant kan vertalen naar een online aanpak. Inmiddels zijn de trainingen succesvol afgerond en zijn we met veel enthousiasme vorige week gestart met het trainen van de accountmanagers van BIM Media!

“We hebben erg veel van de trainingen geleerd. De trainer, Marc Castricum, heeft een uitgebreide kennis, is didactisch goed onderlegd en is helder en duidelijk in zijn communicatie. Er was voldoende ruimte voor onze eigen inbreng en dat was erg prettig. De deelnemers hebben de training gemiddeld beoordeeld met een 8,4. Dat cijfer geeft weer dat wij het als team als een zeer waardevolle leergang hebben ervaren,” aldus Hans Luisman.

De wereld van uitgeverijen verandert snel. Bij BIM Media zijn ze hier volledig van bewust. Om deze reden hebben ze het volledige marketingteam, uitgevers en hoofdredacteuren de kans gegeven om hun kennis van online marketing en sociaal media up-to-date te brengen. Volgens de trainer, Marc Castricum: “Een kans die door iedereen met enorm veel inzet en enthousiasme is aangegrepen. Resultaat: een vernieuwd en verdiept inzicht in de moderne consument, hands-on vaardigheden om de directe kansen en mogelijkheden te benutten en inspiratie om er nog harder tegen aan te gaan.”

Twijfel je nog ergens over? Neem gerust contact met ons op!