• 100% startgarantie
  • Niet goed, geld terug
  • Gemiddelde beoordeling 8.7
  • Praktijkgericht
18 juni 2019

Alle social media advertentiemogelijkheden op een rij!

Wil jij gaan adverteren op social media? In deze blog zetten wij de advertentiemogelijkheden van de zes grote social media op een rijtje!

Door Vera Willems

Facebook

  • Advertentie in tijdlijn. Je kunt kiezen voor één foto, een carrousel van foto’s, of een video. Je kunt je advertentiedoel instellen: het genereren van bekendheid, overweging of conversie.

  • Promoot een bestaande post. Hierbij gebruik je een post die je al als reguliere post op je bedrijfspagina hebt geplaatst. Kies hierbij bijvoorbeeld een post die veel reacties heeft opgeleverd, en die je aan een groter publiek wil tonen.

  • Gesponsorde story. Deze verschijnt tussen de reguliere stories door. Gebruikers kunnen omhoog swipen voor jouw website.

  • Gesponsord evenement. Hiermee bereik je meer mensen voor jouw evenement.

  • Leadgeneratie formulier. Dit is een handige manier om mensen zich in te laten schrijven voor bijvoorbeeld een mailing of evenement, waarbij je bepaalde gegevens van ze nodig hebt. Je kunt vragen naar hun naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer etc. Je genereert hiermee dus leads.

Twitter

  • Uitgelicht account bij ‘Wie te volgen’. Hierbij is je doel om meer volgers te krijgen.

  • Uitgelichte tweet in tijdlijn. Hierbij is je doel om interactie te krijgen met je tweet.

LinkedIn

  • Advertentie in tijdlijn. Je kunt, net als bij Facebook, kiezen voor één foto, een carrousel van foto’s, of een video.

  • Gepersonaliseerde advertenties in LinkedIn postvak. Hiermee krijgen mensen een gepersonaliseerd bericht met bijvoorbeeld jouw advies in hun postvak.

  • Leadgeneratie formulier. Dit werkt hetzelfde als bij Facebookformulieren.

Instagram

Op Instagram adverteer je via Facebook Ads.

  • Gesponsorde story. Je hebt hierbij verschillende doelen: merkbekendheid, bereik, videoweergaven, conversies, appinstallaties, leads genereren en verkeer.

  • Tijdlijnpost

    • Gesponsord: maak een ad via Facebook Ads

    • Gepromoot: kies bestaand bericht via de Instagram ap

  • Influencers. Hiermee laat je invloedrijke Instagrammers die al over soortgelijke producten/diensten posten ook over jouw merk posten. Je bereikt hiermee een specifieke doelgroep via het bereik van iemand anders.

WhatsApp

  • Vanaf 2020 komen er advertentiemogelijkheden in ‘Status’. Nog even wachten dus!

YouTube

Je adverteert via Google Ads. Er zijn twee categorieën:

  1. TrueView ads. Hierin zijn weer twee subtypes:

    • In-stream ads. Deze worden vóór Youtube video’s getoond en kunnen na 5 seconden geskipt worden. Je betaalt alleen voor views van 30 seconden of langer.

    • Video discovery ads (ook wel In-display ads). Deze worden in zoekresultaten, gerelateerde video’s of op andere websites getoond.

  2. Bumper ads. Deze duren maximaal 6 seconden en kunnen niet geskipt worden. Ze worden vóór, tijdens of na een video getoond.

 

Vond je dit nou interessant, en wil je nog meer leren over adverteren op social media? Volg dan onze Social Media Advertising training.

 

Nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies!