13 augustus 2018

4 tools om je Instagram Stories eruit te laten springen!

Instagram is nog altijd de snelst groeiende social media-service van Nederland. Speel hierop in en bind met deze vier tools jouw doelgroep op Instagram!

Door Naci Yilmaz van Yina Marketing

Als jij als ondernemer de millennials (geboren in 1980-2000) en Generatie Z (geboren in 1995-2000) wilt bereiken, kan je inmiddels niet meer zonder Instagram. Deze jonge doelgroep houdt van vlotte content, waar ephemeral content (inhoud die na 24 uur weer verdwijnt) perfect op aansluit. Na Snapchat en Facebook is er nu Instagram Stories! Hoe kan jij deze tool inzetten om de engagement van jouw doelgroep te vergroten?

Verhoog de interactie met de Instagram poll en Emoji slider
Een uitermate geschikte manier om je doelgroep te betrekken bij jouw organisatie is het gebruik van de Instagram poll. Je kunt dit bijvoorbeeld gebruiken om de mening van de doelgroep te vragen, een voorspelling te doen of de aandacht te trekken met een quiz. Vervolgens kun je de poll resultaten weer delen met volgers om in te spelen op de trend ‘fear of missing out’ (FOMO). Een andere poll mogelijkheid binnen Instagram is de Emoji slider: je sleept een emoji naar een positie op het balkje om je mening te geven.

               

Betrek je doelgroep met Question Stickers
De nieuwste interactiemogelijkheid binnen Instagram is de Question Sticker. Een mooi middel om een Q&A te houden onder je doelgroep. Net als alle andere features binnen Instagram staat eenvoud en user experience ook bij de Question Stickers centraal. Het werkt als volgt: je geeft je volgers de mogelijkheid om een vraag te stellen. De vraag zelf kun je vervolgens delen in je story en beantwoorden. Kortom, een mooie wijze om de interactie en engagement met je doelgroep te vergroten. Lees meer over het verhogen van de stickness met Instagram Stories.

         

Influencer takeovers
Een artikel over de mogelijkheden van Instagram Stories zonder aandacht te besteden aan influencers zou natuurlijk incompleet zijn. Influencers worden al op verscheidene manieren ingezet binnen Instagram Stories. Denk aan fashion bloggers en/of vloggers die de stories van een pagina voor een dag overnemen of influencers die een story op hun eigen Instagram plaatsen waarin ze een product laten zien of het merk noemen.

Wees creatief met Giphy’s
Je kunt je Instagram Stories opleuken met emoji, maar ook met Gifjes! Deze 5-seconden filmpjes worden steeds vaker ingezet om een boodschap te versterken. Instagram heeft een koppeling met Giphy’s waardoor het uitkiezen van een bijpassende gif-afbeelding heel makkelijk is geworden. Wil je het tot een hoger niveau tillen? Dan kun je als bedrijf zelf een Giphy-account aanmaken om je eigen gifjes te maken. Deze kunnen dan ook door volgers worden gebruikt. Je dient hiervoor wel een bedrijfsaccount aan te maken en te laten verifiëren.

Wil jij leren hoe je beter jouw socialmedia-kanalen in kunt zetten? Schrijf je dan in voor onze social media opleiding.

Nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend advies!