Zoekmachine Analytics leergang

Goed vindbaar zijn in zoekmachines is heel belangrijk als je vroeg in de online klantreis bij jouw potentiële klanten in beeld wilt komen en blijven. Via SEO en SEA kun je hiervoor zorgen. Wil je weten hoe je beide marketingkanalen effectief opzet en inricht? En wil je ook direct kunnen meten wat jouw inspanningen opleveren via Google Analytics? Dan is de Zoekmachine Analytics leergang zeer geschikt voor jou. 

 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze leergang? 

  • Je kunt een Google AdWords account opzetten en campagnes managen en optimaliseren

  • Je kunt Google Analytics implementeren en beheren voor jouw website

  • Je kunt jouw website zo inrichten dat hij goed scoort in zoekmachines

  • Je kunt de juiste data filteren en interpreteren voor je SEO en SEA campagnes
Mrs. Know

Wat weet je na deze leergang? 

  • Je weet waar de optimalisatiekansen voor jouw website en je SEO en SEA campagnes liggen

  • Je weet hoe Google AdWords gekoppeld kan worden aan Google Analytics

  • Je weet waar jouw verkeer vandaan komt en welke marketingcampagnes het meest opleveren

  • Je weet wat relevante keywords voor jou zijn

Inhoud

Hoe zet je een succesvolle Google AdWords campagne op? Wat zijn de technische vereisten voor een SEO vriendelijke website? En hoe zorg je ervoor dat Google Analytics goed staat ingesteld zodat je precies weet waar het verkeer op je website vandaan komt? Op deze vragen en meer krijg je het antwoord van onze experts tijdens de Zoekmachine Analytics leergang.

Dag 1

  • Werking van zoekmachines
  • Technische componenten van ranking
  • Indexatie
  • Linkbuilding
  • Content
  • SEO - vriendelijke website structuur
  • Social media en zoekmachines
  • SEO strategie
  • Introductie praktische opdracht

Dag 2

  • Praktische opdracht bespreken
  • SEO en webteksten
  • Online copywriting
  • Structuur in webteksten
  • Koppen en leads
  • Persona's en buyer types
  • Sales/persuasive schrijven
  • Keyword selectie voor vindbaarheid
  • Dubbele content
  • Meten en optimaliseren
  • Tools voor schrijven voor het web

Dag 3

  • Voordelen van online adverteren
  • Google AdWords veiling en advertentienetwerk
  • Rondleiding in het systeem
  • Google AdWords account aanmaken en structureren
  • De juiste zoekwoorden selecteren
  • Effectieve advertentieteksten schrijven
  • Klikprijzen, bieding en budget
  • Kwantiteit vs kwaliteit

Dag 4

  • Campagne resultaten meten
  • Optimaliseren van bestaande campagnes
  • Biedstrategieën
  • Rendement van campagnes verhogen
  • Handige tools
  • Meer sales genereren met Google AdWords
  • Optimaal adverteren voor lagere kosten

Dag 5

  • Wat is webanalytics?
  • Hoe wordt er gemeten in Google Analytics?
  • Google Analytics implementeren
  • Doelen en aankooptrechters instellen en doormeten voor jouw website
  • E-commerce tracking
  • Marketingacties en campagnes doormeten
  • Bezoekers via mobiele devices doormeten
  • Zoekgedrag op de website doormeten
  • Koppeling van Google Analytics en Google AdWords
  • Cookies en Google Analytics
  • Rapporten maken

Dag 6

  • Bespreken praktische opdrachten
  • Verfijnde bezoekersanalyses maken
  • Bezoekersgedrag analyseren en over meerdere domeinen meten
  • Doormeten van interacties
  • Rapportfilters
  • Profielfilters
  • Bezoekers segmenteren

Deze leergang bestaat uit 6 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de leergang krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze leergang hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze leergang moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze leergang ontvang je een certificaat van deelname

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag en eventueel benodigde literatuur. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 3.750,-

Data & Locaties

25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
25-10-2017
08-11-2017
22-11-2017
06-12-2017
20-12-2017
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018
20-12-2017
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
09-03-2018