populair

Social Media leergang

Het gebruik van social media groeit in rap tempo, ook voor zakelijke doeleinden. Steeds meer organisaties gebruiken social media om zich te profileren, producten te verkopen of interactie te hebben met (potentiële) klanten.Wil je weten hoe jij social media kunt inzetten voor jouw organisatie of product? Dan is de Social Media leergang zeer geschikt voor jou. 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze leergang? 

  • Je kunt een social media strategie opzetten voor jouw product of dienst
  • Je kunt SMART doelstellingen opstellen voor advertentiecampagnes
  • Je kunt content aanpassen op de juiste tone-of-voice per kanaal
  • Je kunt de impact van jouw social media campagnes optimaliseren op basis van inzichten uit de statistieken
Mrs. Know

Wat weet je na deze leergang?

  • Je weet hoe je de effecten van jouw social media campagnes meetbaar en inzichtelijk kunt maken
  • Je weet welke KPI's jij kunt stellen voor jouw social media doelstellingen
  • Je weet hoe je je advertentiebudget het meest efficiënt kunt inzetten
  • Je weet welke doelgroep je het beste met welke kanaal kunt bereiken

Inhoud

Hoe stel je een social media strategie op voor jouw organisatie? Wat zijn geschikte KPI's en hoe maak je die meetbaar en inzichtelijk? Wat zijn de verschillende advertentiemogelijkheden op social media en hoe zet je ze efficiënt in om jouw doelgroep te bereiken? Op deze vragen en meer krijg je antwoord van onze experts tijdens de Social Media Leergang.

Dag 1 Social media strategie

  • Paid, owned, earned
  • Content en engagement
  • User generated content
  • Doelgroep
  • Doelstellingen
  • Social media strategie opzetten
  • Social media in de organisatie

Dag 2 Social media analytics

  • Implementeren
  • Meten en observeren
  • Facebook Insights
  • LinkedIn statistieken
  • Twitter statistieken
  • Google Analytics
  • Interpreteren, social impact meten
  • Planning
  • Optimalisatie

Dag 3 Facebook en Instagram

  • Advertising mogelijkheden
  • Doelgroep bepaling: wie wil je bereiken?
  • Social media content cyclus
  • Tone-of-voice
  • SMART Doelstellingen voor social media advertising
  • Real time advertising
  • Budgetten
  • Targeting

Dag 4 Twitter en LinkedIn

  • Advertising mogelijkheden
  • Doelgroep bepaling: wie wil je bereiken?
  • Social media content cyclus
  • Tone-of-voice
  • SMART Doelstellingen voor social media advertising
  • Real time advertising
  • Budgetten
  • Targeting

Deze leergang bestaat uit 4 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de leergang krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze leergang hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze leergang verwachten we dat je beschikt over social media accounts en een Google Analytics account
  • Voor deze leergang moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze leergang ontvang je een certificaat van deelname

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag en eventueel benodigde literatuur. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 2.500,-

Data & Locaties

22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
22-01-2018
05-02-2018
19-02-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018
01-06-2018
15-06-2018
29-06-2018

Anderen over de training

Ik heb ontzettend veel geleerd van de Social Media Marketeer leergang. De toepasbaarheid van de opleiding geef ik een 8 en ook de trainer krijgt een dikke 8 van mij. Ik kan meteen aan de slag met onze social media strategie.

Martijn Peters - Social Media Marketeer leergang TABASCO Brand Pepper Sauces