Social Media Strategie en Analytics training

Om succesvol gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden van Social Media zijn een goede strategie, duidelijke KPI's en inzicht in de resultaten onmisbaar. Wil jij weten hoe je een Social Media strategie opzet voor jouw organisatie of product en de resultaten van jouw inspanningen meetbaar en inzichtelijk maakt? Dan is deze Social Media Strategie en Analytics training echt iets voor jou. 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze training? 

  •  Je kunt een social media strategie opzetten voor jouw product of dienst
  • Je kunt strategische keuzes maken voor het ontwikkelen en plannen van content
  • Je kunt de social media strategie beleggen in de organisatie
  • Je kunt de impact van jouw social media campagnes optimaliseren op basis van inzichten uit de statistieken
Mrs. Know

Wat weet je na deze training? 

  •  Je weet hoe je relevante statistieken voor jouw social media inspanningen inzichtelijk maakt
  • Je weet welke KPI's jij kunt stellen voor jouw social media doelstellingen
  • Je weet hoe je je social media strategie plaatst binnen de marketingstrategie
  • Je weet hoe je met de meest voorkomende valkuilen om kunt gaan

Inhoud

Welke mogelijkheden bieden de verschillende Social Media kanalen voor data en statistieken? Hoe interpreteer je al die beschikbare data? Wat zijn de quick wins? Welke KPI's passen bij jouw doelstellingen? Op deze vragen en meer krijg je antwoord van onze experts tijdens de Social Media Strategie en Analytics training.

Dag 1 Social media strategie

  • Paid, owned, earned
  • Content en engagement
  • User generated content
  • Doelgroep
  • Doelstellingen
  • Social media strategie opzetten
  • Social media in de organisatie

Dag 2 Social media analytics

  • Implementeren
  • Meten en observeren
  • Facebook Insights
  • LinkedIn statistieken
  • Twitter statistieken
  • Google Analytics
  • Interpreteren, social impact meten
  • Planning
  • Optimalisatie

Deze training bestaat uit 2 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de training krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze training hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze training verwachten we dat je beschikt over social media accounts en een Google Analytics account
  • Voor deze training moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze opleiding ontvang je een certificaat van deelname

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag en eventueel benodigde literatuur. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 1.250,-

Data & Locaties

16-10-2017
16-10-2017
16-10-2017
16-10-2017
16-10-2017
16-10-2017
16-10-2017
16-10-2017
22-01-2018
22-01-2018
22-01-2018
22-01-2018
22-01-2018
22-01-2018
22-01-2018
22-01-2018