NIMA B2 Digital Marketing opleiding

De wereld is gedigitaliseerd en voor marketing geldt dat in het bijzonder. Als je in staat bent om de online behoefte van jouw klanten te vertalen naar een effectieve marketingstrategie, kun je de concurrentie voorblijven. Ben jij marketingprofessional en op zoek naar kennis en handvaten over hoe dit moet? En ben je ook op zoek naar officiële erkenning voor die kennis en vaardigheden? Dan is deze NIMA B2 Digital Marketing opleiding, die wij aanbieden als Education Partner van NIMA, echt iets voor jou. 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Je kunt een kanaaloverstijgende digital marketing strategie opstellen

  • Je kunt jouw productrealisatie afstemmen op de customer journey

  • Je kunt targeting inzetten voor jouw product en doelgroep

  • Je kunt je strategie realtime aanpassen en optimaliseren met data insights
Mrs. Know

Wat weet je na deze opleiding? 

  • Je weet hoe de customer journey er voor jouw klant uit ziet

  • Je weet wat de invloed is van digitalisering op het strategisch denken en functioneren binnen de organisatie

  • Je weet hoe e-fulfilment efficiënt kan worden ingericht

  • Je weet precies hoe je je optimaal voorbereid op het NIMA B2 Digital Marketing examen

Inhoud

Wat is de invloed van digitalisering op het strategisch denken in een organisatie? En hoe zorg je dat jouw online marketingstrategie bestand is tegen deze snelle ontwikkelingen? Op deze vragen en meer krijg je het antwoord van onze experts tijdens de NIMA B2 Digital Marketing opleiding.

Dag 1: Trends, klanten en doelstellingen
Tijdens de eerste dag starten we met de laatste trends en ontwikkelingen in digital marketing. Daarna besteden we aandacht aan zaken als doelgroep, doelstellingen en waardeproposities.

  • Maatschappelijke en technologische trends
  • Waardecreatie
  • Personalisatie en klantprofielen
  • SMART doelstellingen formuleren 

Dag 2: Customer journey en productrealisatie
Hoe breng je in een digitale markt de customer journey in kaart? En welke invloed heeft dit op je productrealisatie?

  • Omnichannel marketing
  • Productrealisatie
  • Dynamic, yield en realtime pricing
  • E-fulfilment 

Dag 3: Communicatie en klantrelatie
Tijdens de derde dag behandelen we het (online) communicatieproces en verschillende aspecten van klantrelatie en eCRM. 

  • Online branding en klantenwerving
  • Mobile en apps
  • Behavioural targeting
  • Klantenbinding en customer engagement 

Dag 4: Monitoren en optimaliseren
Het bijsturen en aanpassen van de online marketing strategie is cruciaal. Tijdens de vierde dag van de opleiding gaan we in op de middelen die daarvoor tot je beschikking staan.

  • Realtime data
  • Wetgeving
  • ROI 

Dag 5: Recap en opdracht
Tijdens de vijfde dag word je klaargestoomd voor het schrijven van je strategisch marketingplan, de basis van het examen voor NIMA B2 Digital Marketing.

Deze opleiding bestaat uit 5 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie in de praktijk. Bovendien ben je na deze opleiding optimaal voorbereid op het examen voor NIMA B2 Digital Marketing. Het examen is een mondelinge verdediging van jouw digital marketing plan en kost € 525,-. Voor het examen moet je je inschrijven bij NIMA. De kosten van het examen zijn inbegrepen in het lesgeld. Voorafgaand aan de opleiding krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of NIMA B2 Digital Marketing hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Na het afronden van deze opleiding ben je optimaal voorbereid op het examen van NIMA B2 Digital Marketing

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekenen bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag, benodigde literatuur én inclusief examenkosten. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 3.000,-

Data & Locaties

19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018
19-01-2018
02-02-2018
16-02-2018
02-03-2018