populair

NIMA A Online Marketeer opleiding

Grote organisaties, kleine organisaties, webshops, ZZP-ers, niemand kan meer zonder online marketing. Ben je op zoek naar praktische handvaten om online marketing in te zetten? En wil je ook officiële erkenning voor die online marketing kennis? Dan is de NIMA A Online Marketeer opleiding, die wij aanbieden als Education Partner van NIMA, echt iets voor jou. 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Je kunt een plan van aanpak voor een online marketingcampagne schrijven

  • Je kunt de resultaten van online campagnes meten en analyseren

  • Je kunt jouw website beter vindbaar maken in de betaalde en organische zoekresultaten

  • Je kunt je professionaleren in online marketing
Mrs. Know

Wat weet je na deze opleiding? 

  • Je weet hoe het online en offline marketing proces eruit ziet

  • Je weet hoe de verschillende online marketingkanalen een bijdrage kunnen leveren aan jouw doelstellingen

  • Je weet hoe je een marktsegmentatie en een doelgroepanalyse maakt

  • Je bent optimaal voorbereid op de NIMA A Online Marketeer examens

Inhoud

Wat zijn de basiselementen van een online marketingplan? Hoe werken de meest gebruikte kanalen? En welk kanaal past het beste bij jouw doelstellingen? Op deze vragen en meer krijg je het antwoord van onze experts tijdens de opleiding. En je bent optimaal voorbereid op het NIMA A Online Marketeer examen. Tot nu toe hebben onze deelnemers een slagingspercentage van 94%.


Dag 1: Grondbeginselen van online marketing
We beginnen tijdens de eerste dag met een brede basis zodat je de grondslagen van (online) marketing goed in de vingers hebt. We staan onder andere stil bij:

  • Introductie in marketingprincipes
  • Marktbenadering en segmentatie
  • Vraag-en aanbodzijde
  • Consumentengedrag
  • Kostprijs en winst 

Dag 2: Online marketing en communicatie

Voordat we de online marketing middelen induiken, staan we tijdens de tweede dag stil bij het vormgeven van online marketing en communicatie beleid. We staan ondere andere stil bij:

  • Product-en prijsbeleid
  • Distributiestrategie
  • Communicatie strategie
  • Bereik en reclame 

Dag 3: Verdieping online marketing + zoekmachine marketing

Na de brede basis van de eerste twee dagen, gaan we ons verder verdiepen in de diverse online marketing kanalen.

  • Het online aankoopproces
  • Online doelstellingen
  • De website
  • Afrekenmodellen van zoekmachinemarketing
  • Verschil tussen SEO en SEA
  • Opzetten van een AdWords campagne
  • Optimaliseren van de organische zoekresultaten 

Dag 4: Google Analytics

  • Inleiding in webanalytics
  • Doelen stellen voor een website
  • Functionaliteiten van Google Analytics
  • Toekennen van verkeersbronnen
  • Conversie attributiemodellen
  • Social media-ratio's
  • Webstatistieken interpreteren 

Dag 5: Social media en online advertising

Tijdens deze dag staan we gedurende de ochtend stil bij social media en tijdens de middag bij online advertising.

  • Bereik en engagement op social media
  • Waar zit jouw doelgroep?
  • Social media monitoring
  • Social advertising en gebruik op mobiel
  • Afrekenmodellen van online advertising
  • Campagnes opzetten voor verschillende devices
  • Campagne KPI's
  • Landingspagina's 

Dag 6: E-mailmarketing en de website

Tijdens deze dag besteden we in de ochtend tijd aan e-mailmarketing en in de middag aan de website.

  • Verschillende vormen van e-mailmarketing
  • Opt-in en opt-out
  • Data verwerven en verrijken
  • E-mail campagnes opzetten
  • Doorclickratio verhogen
  • Contentstijlen op een website
  • Usability
  • User experience
  • Conversie optimalisatie 

Dag 7: Plan van aanpak

Tijdens de laatste dag word je klaargestoomd voor het plan van aanpak, de basis van het examen van module A2. We gaan dieper in op de materie van jouw keuzeopdracht en hoe je een plan van aanpak moet opzetten.

Deze opleiding bestaat uit 7 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie in de praktijk en bereid je je optimaal voor op het NIMA A Online Marketeer examen. Voorafgaand aan de opleiding krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of de NIMA A Online Marketeer opleiding hier helemaal op aansluit. Het examen van NIMA A Online Marketeer bestaat uit twee modules (A1 en A2), afgenomen door NIMA. Module A1 is een schriftelijk examen en de kosten hiervoor zijn € 275,-. Module A2 is een mondeling examen en de kosten hiervoor zijn € 399,-. Voor beide examens moet je je bij NIMA inschrijven en om in het bezit te komen van de titel NIMA A Online Marketeer moet je beide modules met voldoende resultaat hebben afgerond. De kosten van de examens zijn inbegrepen in het lesgeld.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze opleiding moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze opleiding ontvang je een certificaat van deelname

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag, benodigde literatuur én inclusief examenkosten. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 2.650,-

Data & Locaties

22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
22-05-2018
05-06-2018
19-06-2018
26-06-2018
03-07-2018
10-07-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018
10-10-2018
31-10-2018
14-11-2018
28-11-2018
12-12-2018
19-12-2018

Anderen over de training

"Ik kijk positief terug op de opleiding, de opzet was super goed. Alle stof werd gegeven in 5 dagen waarvan de volgorde ook erg goed opgebouwd was. Vooral de verschillende docenten waren interessant omdat ze uit de praktijk kwamen, we hadden ook een docent die mede een NIMA achtergrond had wat ook prettig was''

Floortje Brouwers - NIMA A Online Marketeer leergang Storck