populair

Online Crisis- en Reputatiemanagement opleiding

Tijdens de Online Crisis- en Reputatiemanagement opleiding leer je om te gaan met verschillende online crisissen waar je organisatie mee te maken kan krijgen. Je leert hoe je een online crisis kunt managen en hoe je eventuele ontstane reputatieschade herstelt. Na deze opleiding ben jij klaar om elke online crisis aan te pakken. Met een door jouw ontwikkelde online crisis- en reputatiemanagement strategie houden je collega’s en jij het hoofd koel in crisissituaties.

 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Je kan een succesvolle online community opzetten
  • Je kunt je online community inzetten voor het behalen van de bedrijfsdoelstellingen
  • Je kan conversaties op gang brengen en houden

 

Mrs. Know

Wat weet je na deze opleiding? 

  • Je weet alles over Community Management: strategie, positioneren, binden, activeren en meten
  • Je weet hoe je waardevolle content creëert
  • Je weet hoe je leden bindt en aanzet tot actie (liken, reageren en delen).

Inhoud

Hoe kun je een online crisis managen? Wat zijn de gevolgen voor je reputatie? En hoe kan je je reputatie versterken? Op deze en meer vragen krijg je antwoord tijdens de Online Crisis- en Reputatiemanagement opleiding.

Dag 1 

  • Online gedrag
  • Risico- en crisiscommunicatie cultuur
  • Risico monitoring en webcare
  • Identificatie en prioritering van risico’s
  • Soorten crisissen
  • Crisis scenario’s
  • Strategieën crisis response
  • Tactieken en middelen

Dag 2 

  • Stappenplan crisiscommunicatie
  • Ontwikkelen crisis strategie 
  • Crisis monitoring
  • Leiderschap in crisiscommunicatie
  • Crisissimulatie
  • Crisis evaluatie en opvolging
  • Herstellen van de reputatie

Dag 3

  • Trends en ontwikkelingen
  • Impact digital op online reputatie
  • Reputatie monitoren en sturen
  • Merkschade managen en herstellen
  • Webcare en response protocols
  • Voorkomen en herstellen van reputatieschade
  • Online reputatie tactieken

Dag 4

  • Issue management en crisiscommunicatie
  • Online influencers analyse
  • Online reputatiemanagement strategie
  • Reputatie management
  • Engagement realiseren en fans uitbreiden
  • Simulatie reputatieschade
  • Evaluatie en opvolging

Deze opleiding bestaat uit 4 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de medecursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de opleiding krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze opleiding hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale trainingsdag is  van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Na het afronden van deze training ontvang je een certificaat van deelname
  • Deze opleiding verzorgen wij ook incompany

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag en eventueel benodigde literatuur. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 2.500,-

Data & Locaties

18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018
18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018
18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018
18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018
18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018
18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018
18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018
18-10-2018
01-11-2018
15-11-2018