populair

Community Management training

Dat een online community je merk versterkt en de binding met je doelgroep vergroot, dat weet je. Maar hoe krijg je een succesvolle community? Hoe positioneer je dit binnen de organisatie en op welke manier kan je de community inzetten om de KPI’s te halen?
In de Community Management training leer je hoe je een succesvolle community opzet en een bestaande community verbeterd. Van het vaststellen van de positionering tot strategie en implementatie. Je leert hoe je je organisatie kunt betrekken bij je community en hoe jij je rol als community manager optimaal kan vervullen.

 

 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze training? 

  • Je kan een succesvolle online community opzetten
  • Je kan leden werven, binden en aanzetten tot actie
  • Door jouw metingen en analyses kun jij je community verbeteren
  • Je kunt waardevolle content creëren die klanten bindt aan jouw bedrijf
Mrs. Know

Wat weet je na deze training? 

  • Je weet aan welke bedrijfsdoelstellingen een community kan bijdragen
  • Je weet hoe je jouw organisatie kan betrekken bij de community
  • Je weet wat je rol is als community manager

Inhoud

Tijdens de Community management training krijg je praktische handvatten om een online community op te zetten en te onderhouden. Alle belangrijke onderwerpen van Community Management worden besproken: strategie, positionering, activering, moderatie en analyse.
Na deze tweedaagse training heb je een community strategie die je direct kunt toepassen binnen je eigen organisatie. Een concreet en doeltreffend plan dat bijdraagt aan het behalen van je doelstellingen en KPI’s.

Dag 1 

  • Trends en ontwikkelingen van communities
  • Bijdrage van een community aan de realisatie van je organisatiedoelstellingen
  • Community strategie en plan van aanpak
  • Doelgroep en doelstellingen
  • Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
  • Belang van ambassadeurs
  • Platformkeuze en functionaliteiten
  • Technische realisatie platform: inventarisatie, selectie, functionaliteit, bouw en implementatie
  • Eerste traffic en bereik (promotie en marketing acties) en groeien

Dag 2 

  • Content (statische en user generated content)
  • Content kalender/ kwaliteit bewaken content
  • Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
  • Groepsvormen en sociale groepsprocessen
  • Community manager: de rol, verantwoordelijkheden en positie binnen de organisatie
  • Community binnen de organisatie: medewerkers informeren, enthousiasmeren en activeren
  • Meten, analyseren, rapporteren en bijsturen

Deze training bestaat uit 2 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de training krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze training hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze training moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze training ontvang je een certificaat van deelname
  • Deze training verzorgen wij ook incompany.

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag en eventueel benodigde literatuur. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 1.250,-

Data & Locaties

25-03-2019
25-03-2019
25-03-2019
25-03-2019
25-03-2019
25-03-2019
25-03-2019
25-03-2019
27-05-2019
27-05-2019
27-05-2019
27-05-2019
27-05-2019
27-05-2019
27-05-2019
27-05-2019