populair

Community Conversatie & Activatie training

Hoe werf je structureel nieuwe leden? Hoe worden zij fans van jouw bedrijf en zet je hen aan tot actie? Wat moet je doen bij off-topic discussies en klagers die alle aandacht opeisen? Als online community manager loop je tegen veel uitdagingen aan. Hoe je die te lijf gaat leer je tijdens de Community conversatie & activatie training.

Tijdens de Community conversatie & activatie training kijk je kritisch naar je huidige aanpak en optimaliseer je deze. Je gaat werken aan een Community kalender zodat je handvatten en structuur hebt om het netwerk op een strategische en proactieve manier te laten groeien. Je leert hoe je gesprekken op gang helpt, behoudt en welke content je kunt inzetten om leden optimaal aan elkaar te verbinden en aan te zetten tot actie. 

 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze training? 

  • Je kan nieuwe leden werven
  • Je kan conversaties op gang brengen en houden
  • Je kan elke uitdaging in het steeds veranderende social media landschap doelgericht aanpakken
Mrs. Know

Wat weet je na deze training? 

  • Je weet hoe je een goede community kalender maakt
  • Je weet hoe je moeizame off-topic discussies kan begeleiden
  • Je weet hoe je leden bindt en activeert

Inhoud

Hoe activeer je je community? Op welke manier en welke plekken werf jij nieuwe leden? Hoe ga je om met off-topic discussies?
Op deze en meer vragen krijg jij antwoord tijdens de community conversatie & activatie training.Na de opleiding heb je een duidelijke strategie en plan van aanpak om je online community te vergoten. En de doelen te realiseren door alle handvatten die je aangereikt krijgt. Je kan direct aan de slag in je organisatie.

Dag 1 

  • Je huidige community strategie en positionering
  • Community activatie- en contentkalender
  • Creatie van waardevolle content
  • Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
  • Bewaken kwaliteit
  • De community lifecycle en organische groei
  • Realiseren groei traffic en bereik
  • Aantrekken ambassadeurs
  • Werven van nieuwe leden

Dag 2 

  • Online conversatie begeleiding
  • Toetsen van eigen fase en valkuilen
  • Beheren van de kerngroep
  • Omgaan met feedback, klachten en weerstand
  • Het activeren, (ver)binden en belonen van community leden door gamification
  • Conversaties op gang brengen
  • Begeleiden (off-topic) discussies
  • Verschillende type leden
  • Meten, analyseren, evalueren en optimaliseren

Deze leergang bestaat uit 2 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdag wordt ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de training krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze training hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale trainingsdag is  van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Na het afronden van deze training ontvang je een certificaat van deelname
  • Deze training verzorgen wij ook incompany

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag en eventueel benodigde literatuur. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 1.250,-

Data & Locaties

23-01-2019
23-01-2019
23-01-2019
23-01-2019
23-01-2019
23-01-2019
23-01-2019
23-01-2019
22-04-2019
22-04-2019
22-04-2019
22-04-2019
22-04-2019
22-04-2019
22-04-2019
22-04-2019