populair

Customer Experience & Journey Management opleiding

Het doel van customer journey management is de klantreis zo in te richten en te verbeteren dat dit leidt tot een fantastische klantbeleving. Met als uiteindelijke doel: lagere kosten, loyale klanten, meer ambassadeurs en een hogere omzet. Door de customer journey als uitgangspunt te nemen zal de organisatie klantgerichter gaan werken en ontstaat er een positieve customer experience. Een belangrijk onderdeel van het customer journey management vak is het koppelen van merk specifieke onderdelen aan de klantreis. Tijdens de klantreis heeft de klant bepaalde touchpoints met het bedrijf die zo ingericht moeten worden dat de merkwaarde optimaal naar voren komt. De customer journey heeft enerzijds als doel de klantbeleving te verbeteren en anderzijds de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid te realiseren.

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze opleiding? 

  • Kun je een Customer Experience strategie formuleren
  • De huidige en gewenste Customer Journey in kaart brengen
  • Klantbeleving op verschillende touchpoints in kaart brengen
Mrs. Know

Wat weet je na deze opleiding? 

  • Je weet hoe je de scope bepaalt van de customer journey
  • Je weet hoe je de klantbeleving meetbaar maakt
  • Hoe je zorgt voor maximale aansluiting met de merkwaarden

Inhoud

Tijdens de Customer Experience & Journey Management opleiding ontwikkel je de optimale customer journey. Je leert wat de essentie van de customer journey management is. Daarnaast, hoe belangrijk het is om de klant centraal te zetten in jouw organisatie en hoe je een fantastische klantbeleving creëert voor jouw doelgroep. Dit zie je terug in je eigen Customer Journey Map voor jouw organisatie. En je krijgt handvatten om deze te implementeren en te managen.

Dag 1

  • Trends, strategie & het customer experience plan
  • Buyer journey vs. Customer Journey
  • Customer experience centraal stellen
  • Customer Journey Mapping
  • Persona’s ontwikkelen
  • Scope Customer Journey
  • Klantprocessen
  • Huidige customer journey in kaart
  • Effecten voor de organisatie
  • Voorbeelden Customer Journey Mapping
  • Klantbeleving in kaart brengen op de verschillende touchpoints

Dag 2

  • Inleiding in webanalytics
  • Doelen stellen voor een website
  • Functionaliteiten van Google Analytics
  • Toekennen van verkeersbronnen
  • Conversie attributiemodellen
  • Social media-ratio's
  • Webstatistieken interpreteren

Dag 3

  • Klantbeleving meetbaar maken (o.a. NPS)
  • Customer Experience
  • Functionele en emotionele beleving
  • Belevings klassiekers
  • Maximale aansluiting met de merkwaarden
  • Inspelen op klantbeleving
  • Voorbeelden ‘Best in class’ bedrijven

Dag 4

  • De ideale Customer Journey voor jouw organisatie ontwerpen
  • Plan van aanpak
  • Integreren in de organisatie
  • Business case en implementatie van customer experience programma’s
  • Customer journey management

Deze leergang bestaat uit 4 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de leergang krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze leergang hier helemaal op aansluit.

Deze leergang bestaat uit 4 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de leergang krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze leergang hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze opleiding moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze opleiding ontvang je een certificaat van deelname
  • Deze training verzorgen wij ook incompany.

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag, benodigde literatuur én inclusief examenkosten. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 2.500,-

Data & Locaties

05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
05-02-2019
05-03-2019
19-03-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019
15-04-2019
06-05-2019
20-05-2019