Conversie Optimalisatie leergang

Meer verkoop, een lagere bouncerate, meer nieuwsbriefaanmeldingen. Van het oriëntatieproces tot de check-out, overal liggen kansen voor optimalisatie. Ben jij op zoek naar praktische en doelgerichte handvaten voor conversieoptimalisatie en kennis over usability, persuasion en het verbeteren van jouw landingspagina's? Dan is de Conversie Optimalisatie leergang zeer geschikt voor jou. 

Download de brochure (PDF)

Download brochure

Ook mogelijk bij jou op locatie!
Bekijk alle incompany voordelen

How & Know

Mr. How

Wat kun je na deze leergang? 

  • Je kunt verschillende tools inzetten in je conversie optimalisatie proces

  • Je kunt zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek doen

  • Je kunt de usability van je website verbeteren en de principes van psychologische verleiding gebruiken

  • Je kunt effectieve A/B testen opzetten en analyseren zodat je tot relevante inzichten komt
Mrs. Know

Wat weet je na deze leergang? 

  • Je weet waar de optimalisatiekansen voor jouw website liggen

  • Je weet dat CRO geen eenmalige actie is, maar een doorlopend proces en ook hoe je dit moet vormgeven

  • Je weet hoe een goede landingspagina eruit moet zien

  • Je weet welke valkuilen er zijn bij A/B en multivariate testen en hoe je deze kunt vermijden

Inhoud

Hoe verleid je de bezoekers van jouw website tot het doen van de gewenste actie, bijvoorbeeld het voltooien van een aankoop of een nieuwsbriefaanmelding? Waar moet een goede landingspagina aan voldoen? Wat doet de psychologie van de bezoeker met jouw optimalisatie-kansen? Op deze vragen en meer krijg je antwoord van onze experts tijdens de Conversie Optimalisatie leergang.

Dag 1

  • Verschillende vormen van conversie
  • Internetgedrag van de bezoeker
  • Meetmethodes voor conversie
  • Overzicht van de tools voor webanalyse
  • Webstatistieken en funnelanalyse
  • Introductie praktische opdracht 

Dag 2

  • Wat ga je testen?
  • Doelgericht testen
  • Kwalitatief vs kwantitatief
  • Gebruikersfeedback
  • A/B testen en multivariate testing 

Dag 3

  • Psychologie van de bezoeker
  • Persona's en koopstijlen
  • Usability onderzoek
  • Behavioral targeting en personalisatie 

Dag 4

  • Beleving op de website
  • Werking van landingspagina's
  • De landingspagina optimizers
  • Check-out proces, inschrijfformulieren en procesbeleving
  • Tips en trends

Deze leergang bestaat uit 4 klassikale trainingsdagen waarin kennis en vaardigheden elkaar afwisselen door middel van cases en praktische opdrachten. De trainingsdagen worden ondersteund met online lesmateriaal in jouw persoonlijke leeromgeving My University. Zo kun je ook tussen de lessen door contact houden met de mede-cursisten en met de trainer. Onder leiding van die ervaren trainer ga je aan de slag met het toepassen van de theorie op jouw praktijk. Voorafgaand aan de leergang krijg je van ons een intakeformulier, om zo jouw verwachtingen in kaart te brengen en om te bepalen of deze leergang hier helemaal op aansluit.

  • De klassikale dagen zijn van 10 - 16.30u
  • We raden je aan om een laptop mee te nemen
  • Voor deze leergang moet je rekening houden met ongeveer drie uur zelfstudie per trainingsdag
  • Na het afronden van deze leergang ontvang je een certificaat van deelname

Prijzen

How & Knower is een van de weinige opleiders die geen extra kosten berekent bovenop de getoonde prijs. De prijs die je ziet is een all-in prijs; inclusief toegang tot onze digitale leeromgeving, een goed geregelde lunch, koffie/thee/water tijdens de trainingsdag en eventueel benodigde literatuur. Het enige wat bovenop dit bedrag komt is de BTW.

Lesgeld
€ 2.500,-

Data & Locaties

26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-03-2018
09-04-2018
23-04-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018
26-09-2018
10-10-2018
31-10-2018

Anderen over de training

"Als iemand met weinig kennis en ervaring van Conversie Optimalisatie was de stof tijdens de cursus goed te volgen en heb ik er erg veel van geleerd. De methode van theorie, voorbeelden en praktijk voor het overdragen van de kennis werkte prettig en heeft eraan bijgedragen dat wat ik geleerd heb direct kan toepassen in mijn eigen organisatie"

Valerie van Engelenhoven - Conversie optimalisatie leergang Finnik