Incompany traject Online marketing

Online marketing training KWF
In september 2016 ben ik op verzoek van How & Knower op bezoek geweest bij KWF. KWF zat met een flinke uitdaging; "Binnen de medewerkers van KWF die in het online domein acteren  is er sprake van een gebrek aan kennis.

Als gevolg hiervan worden de interne online experts overbelast en worden daarnaast hun adviezen niet altijd juist begrepen of opgevolgd.

Daardoor is KWF in grote mate afhankelijk van externe bureaus die een groot gedeelte van de online marketing activiteiten en uitingen voor KWF voor hun rekening nemen."

Offertetraject
Samen met How & Knower heb ik het voorstel mogen maken en kende ik alle relevante details van de organisatie en de uitdaging waar ze voor stonden.

In een overdracht aan een trainer is het van groot belang dat er geen 'ruis' ontstaat en dat de trainer op de hoogte is van alle belangrijke details. Daarom was het voor zowel mij als KWF van toegevoegde waarde dat ik al in het offertetraject werd aangesloten bij de inhoudelijke gesprekken.

80% van wat je hoort ben je binnen 14 dagen kwijt. 80% van wat je doet weet je na 14 dagen nog steeds...
Het kennisniveau van de deelnemers moest flink worden opgeschroefd. Daarom zijn we begonnen met 3 sessies waarin alle basis aspecten van online marketing zijn behandeld.

Theoretische kennis, die wel zoveel mogelijk werd gekoppeld aan de dagelijkse praktijk van de deelnemers. Om de koppeling met de eigen praktijk te versterken zijn de deelnemers in de 4e sessie zelfstandig een online-marketingplan gaan schrijven.

In de 5e sessie is dit plan door de deelnemers gepresenteerd aan de collega’s en aan mij als trainer. Directe terugkoppeling en een mooie graadmeter om de opgedane kennis te toetsen..

Trots!
Die 5e sessie geeft mij als trainer ook erg veel voldoening. In de eerste sessie moesten termen als SEO en CTR worden uitgelegd en in de 5e sessie zie ik geweldige presentaties die gedeeltelijk direct kunnen worden opgepakt/uitgevoerd.

Bijkomend voordeel van deze aanpak is dat de collega's elkaar ook beter weten te vinden. Door even uit de dagelijkse werkzaamheden te stappen en samen met collega's van andere afdelingen deze opdracht uit te voeren zien we dat er vanuit hele andere invalshoeken wordt gewerkt. Even geen rekening houden met (fictieve) beperkingen zorgt in dit traject voor creatieve doch goed onderbouwde plannen.

Resultaat?
Veel meer direct toepasbare kennis over online marketing, veel inspiratie van elkaar opgedaan en collega’s weten elkaar wat beter te vinden. Dat zijn mijn eigen woorden maar laten we vooral inzoomen op hoe de klant dit zelf heeft ervaren!

"Deskundige trainer, makkelijk contact tijdens aanlooptraject en flexibel in aanpassingen tijdens het trainingsprogramma. Focus ligt echt op de doelgroep.Traject van salesgesprek tot uitvoering. We kregen wat we verwachtten."

Twijfel je nog ergens over? Neem gerust contact met ons op!